O tym jak waterdrop® pomógł pić więcej wody milionowi ludzi.

Waterdrop® - firma, która za główny cel postawiła sobie zachęcić ludzi, do picia większej ilości wody - osiągnęła milion klientów. “Jestem oszołomiony i niesamowicie szczęśliwy, chciałbym serdecznie podziękować naszej międzynarodowej społeczności w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Holandii, Republice Czeskiej, Polsce, Wielkiej Brytanii, USA i na Słowacji. Wspaniałe, że jesteście z nami w tej szalonej podróży. Ku kolejnemu milionowi!" - tak cieszył się Martin Murray, założyciel i dyrektor waterdrop®. Droga do tego celu nie była jednak łatwa i wymagała ogromu pracy. 

Zastanawiasz się, jak to wszystko się zaczęło? Musimy cofnąć się do wiosny 2015 roku. Założyciel firmy (Martin Murray) lecąc z Singapuru do Hongkongu, zaczął zastanawiać się nad tym, czy istnieje inny sposób sprzedaży napojów niż butelkowanie ich i transportowanie na duże odległości. Ta myśl, która pojawiła się w jego głowie, zaowocowała dwuletnimi badaniami nad sposobem wytworzenia produktu, którym w przyszłości stały się kapsułki waterdrop®. Projekt był innowacyjny, od podstaw należało opracować wszystkie receptury, sposób produkcji po sposób pakowania, a aby to zrobić, potrzebne były środki finansowe. Na szczęście udało się przekonać kilka niemieckich firm do współpracy. Dwa lata badań pochłonęły ogromne nakłady finansowe, sam koszt badań laboratoryjnych wyniósł 1500 euro/dziennie. Metodą prób i błędów udało się stworzyć prototyp kapsułki waterdrop®. 

W styczniu 2017 roku uruchomiono waterdrop® w Wiedniu. Pierwszymi klientami były firmy, głównie hotele i biura. W tym czasie produkt był cały czas rozwijany, dzięki pierwszym opiniom zaczęto udoskonalać waterdrop®, który od tamtego czasu do dzisiaj, przeżył prawdziwą metamorfozę. Osiągnięcie pierwszych 100 klientów powiodło się, dzięki otwarciu pierwszego fizycznego sklepu w marcu 2017 roku. Początkowo był to sklep typu pop-up, czyli sklep tymczasowy, który znajdował się na jednej z najbardziej ruchliwych ulic Wiednia. Sześcioosobowy team czuwał nad funkcjonowaniem pierwszego punktu i zbierał informacje zwrotne o sprzedawanych kapsułkach. Dzięki temu mogło nastąpić dalsze ich udoskonalanie. W efekcie zmieniono opakowanie, recepturę, cenę oraz całą strategię komunikacyjną.

Wiedza zdobyta w kontakcie z klientami pozwoliła na uruchomienie sprzedaży internetowej jeszcze w tym samym roku. Początkowo zamówienia składało od dziesięciu do dwudziestu klientów dziennie, co wprawiało nas w ekscytację. Firma się rozwijała, co pozwoliło na uruchomienie biura oraz zawiązywanie kolejnych współprac. Wiedzieliśmy, że kapsułki waterdrop® są czymś wyjątkowym, ale wiele osób nie wiedziało, czym one są i jak ich używać. Wpadliśmy na pomysł pokazywania w reklamach butelek i kubków, które wskazywałyby, w jakim celu używa się kapsułek. Tym sposobem osiągnęliśmy pierwszy 1000 klientów w połowie 2017 roku. 

W tym samym roku zdecydowaliśmy się na wypróbowanie sprzedaży detalicznej. Nasz produkt na półkach sklepowych był zupełną nowinką. Klienci byli zaciekawieni nowym rozwiązaniem, dzięki czemu do końca roku osiągnęliśmy liczbę 10 000 zadowolonych klientów. Cieszyliśmy się, że coraz więcej osób poznaje nowy sposób picia wody oraz podąża razem z nami w naszej podróży. Nie spoczęliśmy jednak na laurach. 

Rok 2018 rozpoczął się dynamicznie. Nasz zespół został zaproszony do Kolonii w Niemczech, rozpoczęliśmy międzynarodową współpracę. Od marca do września intensywnie rozwijaliśmy się na rynku w Austrii i Niemczech. W październiku nastąpił przełom, w znanym niemieckim programie Die Höhle der Löwen (popularny niemiecki program, w którym udział biorą przedstawiciele startupów) został wyemitowany odcinek z naszymi pomysłami, który jednocześnie ukazał koncepcję waterdrop®. Był to kamień milowy, który sprawił, że koniec 2018 roku zamknęliśmy, mając na koncie 100 000 klientów korzystających z naszych produktów. 

Lata 2019 - 2020 to czas intensywnego rozwoju. Rozszerzono działalność firmy na Francję, Wielką Brytanię, Włochy, Hiszpanię, Holandię, Czechy i Słowację. Do Polski waterdrop® wkroczył w połowie 2020 roku. W tym czasie rozszerzono asortyment, ulepszono opakowania, recepturę. Wszystko po to, aby pokazać, że picie wody jest ważne i może być przyjemne. Do końca 2020 roku osiągnięto zawrotną liczbę 500 000 klientów, ale pociąg dopiero się rozpędzał. 

Rok 2021 rozpoczęliśmy z werwą i dzięki temu już w lutym świętowaliśmy 1 000 000 milion zadowolonych klientów. Jest to też połączone z naszą ekspansją na amerykański rynek. W planach mamy dalszy rozwój w Europie i Stanach Zjednoczonych oraz debiut na rynkach azjatyckich. Chcemy zbudować markę, która będzie nr 1 wśród marek dbających o nawodnienie organizmu, ponieważ uważamy, że picie czystej wody dostępnej w naszych kranach jest korzystniejsze dla nas i środowiska niż spożywanie butelkowanych napojów. Chcemy nadal rozszerzać ofertę naszych kapsułek waterdrop®, dostępnych butelek oraz akcesoriów. Planujemy również wprowadzenie kolejnych produktów. Cieszymy się, że pomogliśmy już milionowi osób pić więcej wody. Nasza podróż jednak dopiero się zaczyna. Ciągle jest wiele do zrobienia. Nagrodą dla nas jest zadowolenie klientów, bądź z nami, gdy dobijemy do kolejnego miliona.